logo
Wrong email address or username
Wrong email address or username
Incorrect verification code
Discussion: Velkommen / Introduktion!
back to group
Jeg hedder Rita og måske kan huske mig fra den danske gruppe over hos "konkurrenten" hvor jeg også er med-moderator ;-)

For dem der ikke kender mig:
* jeg er dansk
* bosat i Holland nu på 8. år
* læser meget LIDT dansk litteratur, men finder det herligt at komme i kontakt med andre danskere som elsker at læse :-)
* mine ynglingsbøger falder ofte under science fiction og fantasy genren, men jeg får nogle gange læst faglitteratur og biografier
* har en drøm om at få udgivet de to romaner jeg har skrevet de gange jeg har deltaget i Nanowrimo, men jeg har for mange andre sideløbende interesser (ud over læsning) der giver mig tid til at gøre noget ved det! Det hele handler jo om at prioritere! :-)
Ok jeg hopper også på:
Jeg hedder Louise, bor i Århus med min lille cocker spaniel, som jeg træner lydighedstræning med.

Jeg læser rigtig meget, men har ikke læst en dansk bog i årevis, jeg læser engelske e-bøger... det er meget billigere i forhold til hvor mange bøger jeg læser. Derudover lytter jeg også til lydbog via mit Audible medlemskab (Et levn fra da jeg lå og kørte mellem Århus og Kolding hver dag for at komme på arbejde)

Genre mæssigt hælder jeg mest til romance (compentorary, historical) men læser også gerne dystopian, science fiction, YA, fantasy og en sjælden gang i mellem en biografi.
Jeg hedder Carina, bor i Frederikshavn. Jeg går på sidste år af HF Søfart, så glæder mig til at blive student til sommer - og forhåbentlig komme til at studere i Århus.

Jeg har ikke en favoritgenre, men læser gladeligt alt der anbefales (når jeg kan finde tid til det). For det meste læser jeg på engelsk, men er det faglitteratur, så kan jeg godt finde en dansk udgave, hvis emnet er meget abstrakt. Det seneste år er jeg begyndt at læse flere danske bøger.
Hej Louise og Carina - velkommen til! :-)
Nu må jeg vist hellere få meldt mig ind i gruppen her på siden også :)

Hej, Jeg hedder Judith, er 28 og bor lidt nord for Randers sammen med min kæreste, men egentlig er jeg fra Horsens. Jeg har en søn på 7, der bor hos sin far. Jeg er førtidspensionist, så læsning er der masser af tid til.

Jeg læser hovedsageligt bøger med forskellige fantasy elementer. Det spænder fra YA, Paranormal til High fantasy, og en gang imellem andre genrer, dog nok mest fortællinger om folks kamp mod psykisk sygdom eller stofmisbrug (f.eks. Glaspigen, Zebrapigen, Christiane F. mv.)

For nogle få år siden da jeg fandt ud af at man kunne læse bøger på eReadere konstaterede jeg, at sådan en skulle jeg aldrig nogensinde have, for det var da at ødelægge hele den gode fornemmelse ved at sidde med en papirsbog i hånden, men da jeg så liiiige skulle afprøve hvad det var for noget på en tablet, gik der ikke lang tid før en rigtig eReader stod øverst på ønskesedlen, og i dag er min Kobo et af mine absolut kæreste ejendele.
Hej Judith, godt at se dig :) velkommen til :)
Så kom jeg også med herinde. Bare sådan for god ordens skyld:
-Jeg hedder Irene
-Jeg er 23 år
-Jeg bor i Aalborg
-Studerer informationsvidenskab og kulturformidling
-Jeg undersøger i øjeblikket sci fi for at se om det er noget for mig (det er det indtil videre!), men ellers læser jeg temmelig bredt.
Hej Irene/Raenne! :) Velkommen til! :)
Need help?