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text 2019-12-20 12:28
What You Need to Know about Erectile Dysfunction (Male Impotence)?

What is Erectile Dysfunction? It is common and in most cases, can be treated. Erectile Dysfunction can define as the inability to achieve and maintain an erection sufficient for Satisfactory Sexual activity. You would know that erectile dysfunction is a relatively common condition that affects men of all ages. However, more than 85% of men with Erectile Dysfunction don't seek treatment. It is not a disease, but a symptom of another problem, which might be physical, psychological, or a mixture of both.

 

 

How common is it?

 

Erectile Dysfunction is Very Common. An Australian survey showed that at least one in five men over the age of 40 has an e*ection problem, and about one in ten men is unable to have erections.

 

How Erection Work:

 

 

During physical arousal, nerves release chemicals that increase blood flow into the penis. Blood flows into two erection chambers in the penis, made of wet muscle tissue. The corpus cavernosum chambers are not hollow. During an e r e c t i o n, the spongy tissues relax and trap blood. The blood capillaries in the penis relax and open up, leaving the blood to fill them. Blood trapped under high pressure generates an e r e c t i o n. Ejaculation is a reflex action managed by the central nervous system.

 

Why Does Erectile Dysfunction Happen?

 

A decrease in blood flow to the p e n i s — from narrowing blood vessels — is often the cause of ED in older men. When erectile dysfunction happens, there might be several contributing issues, and it's usually a combination of physical and psychological cause. Sometimes, there's no apparent reason for erectile dysfunction.

When you aren't sexually excited, the p e n i s is soft and limp. Men may notice that the size of the penis varies with warmth, cold, or worry; this is general and indicates the balance of blood coming into leaving the penis.

 

Physical Causes include: 

 

  • Vasculogenic Situations – An including disease of the heart or cardiovascular disease (CVD), high blood pressure, raised cholesterol, and diabetes.

 

  • Neurogenic Situations – An including various sclerosis, Parkinson's disease, stroke, diabetes, and spinal injury.

 

  • Hormonal Conditions (which affect the hormones) – An including overactive thyroid gland, an underactive thyroid gland, hypogonadism (low testosterone level), Cushing's syndrome (high cortisol level), a head or brain injury recently in the past and subarachnoid hemorrhage or radiation to the head (these may cause hormonal changes, particularly a low testosterone)

 

Anatomical conditions – An including Peyronie's disease.

Surgery and radiation therapy for bladder, prostate or rectal cancer

Injury to the penis

Side effect of directed medications

Recreational medicine use

Excessive alcohol consumption

 

Erectile Dysfunction is also more likely to occur in people who smoke, are overweight, or are not active enough.

 

If atherosclerosis is the cause of your ED, this narrowing is likely to impress other blood vessels in the body as well, including the arteries that supply blood to the heart. That means ED can an early warning sign of future heart problems, appearing some 3-5 years before a heart complaint. You may, therefore, be able to prevent a next heart problem from happening if you see your doctor for treatment soon after your Erectile Dysfunction starts (see our factsheet' Erectile Dysfunction and the heart').

 

Psychological Causes:

 

A Psychological cause of Erectile Dysfunction is more likely if:

 

  • Your erection is great, except for your partner.
  • You are suffering stress and anxiety from work or home (family or money).
  • There are marital rows and dissatisfaction (which may also cause premature ejaculation problems).
  • You are depressed
  • Failure once is followed by fear of subsequent failure
  • Your partner has Physical Problems.
  • You are bored sexually.
  • You are concerned about your sexual orientation.
  • You have suffered previous sexual abuse.
  • What are the Symptoms of Erectile Dysfunction?

 

The main symptom of (ED) is the inability to get and maintain an erection for satisfying intercourse. Or it can mean you cannot get an erection consistently, or can only get brief erections. There are three Symptoms of Erectile Dysfunction.

 

 

• Inability to get an erection:

• Failure to keeping an erection

• Reduced Sexual Desire

 

If Erectile Dysfunction is affect a man's well-being or his relationships, it should be treated. Treatment aims to fix or enlarge erectile function, help circulatory health, and help the quality of a man's life.

 

How is Erectile Dysfunction Diagnosed?
 

Diagnosis of ED may include:

  •       Review of health and sexual history: This may reveal conditions that lead to Erectile Dysfunction. It can also help your healthcare provider tell the difference between problems with erection, ejaculation, orgasm, or sexual drive.

 

  •       Physical exam to look for a main problem, such as:

 

  • A problem in the nervous system: This may be involved if your penis does not respond as expected to specific touching.
  • Secondary sex features: Things such as hair pattern can point to hormone problems, which involve the endocrine system.
  • Unusual features of the penis itself: These could suggest the cause of Erectile Dysfunction (ED).

 

  •       Lab tests:These can include blood counts, urine tests, cholesterol tests, and measurements of creatinine and liver enzymes. When low sexual desire is a feature, checking testosterone in the blood can show problems with the endocrine system.

 

  •       Penile ultrasound: This is used to scale the blood flow in the penis.

 

  •       Psychosocial exam:That is done to help find psychological causes that may be affecting your performance. They may also interview your sexual partner.

 

  • Other Tests:  Inquiries are often used by health specialists to rate your ability to initiate and keep erections, gauge your satisfaction with sex, and help identify any problems with orgasm.

 

 

What Treatments are there?

 

Usually, there won't be one special treatment that helps. For some men, there is a reversible underlying cause that can be treated. For others, the erectile dysfunction problem can't be cured, but it can be managed.

 

Some of the ED Treatments that may be used include:

 

Oral Drugs (PDE5 inhibitors): Drugs or Medicine are known as phosphodiesterase type 5 (PDE5) inhibitors that enhance penile blood flow. These are the only oral agents established in the U.S. by the Food and Drug Administration for the treatment of Erectile Dysfunction. In England, four phosphodiesterase (PDE-5) inhibitors are available for treating erectile dysfunction. They are:

 

  • Sildenafil Citrate:  Sold Under the Brand name Generic Viagra
  • Tadalafil:  Sold Under the Brand name Cialis
  • Vardenafil: Sold Under the Brand Levitra
  • Avanafil:  Sold Under the Brand Stendra

 

Sildenafil (Fildena Tablets), Vardenafil, and Avanafil Work for about 6-8 hours, and they are designed to work 'on demand.' Tadalafil (Cialis) lasts for up to 36 hours. And it's Also Called "Weekend Pills." These medications are triggered by sexual stimulation, so you also need to be aroused for it to work.

 

Lifestyle Changes:  Erectile dysfunction can often be developed by making changes to your lifestyle, such as: Losing Weight, Stop Smoking, cutting back your alcohol consumption, not taking illegal drugs, exercising regularly, reducing stress.

 

Psychotherapy: This may be used to help reduction the stress and anxiety that may be linked to sex.

 

Vacuum devices: These can be applied to create an e r e c t i o n by using a partial vacuum to draw blood into the penis. Then an elastic ring is put on the base of the penis to keep the blood there during penis.

Testosterone therapy. This may enhance energy, mood, and increase physical interest in older men who have low testosterone. It is not informed of men who have normal testosterone levels for their age. That is because there is a risk of prostate enhancement and other side effects.

 

Penile implants: These can be surgically placed if other medicines do not work. The types of implants used to treat Erectile Dysfunction include:

 

  • Inflatable implants: A pump is put in the scrotum, and two cylinders are placed in the erection chambers of the p*nis. The pump gait a saline solution into the cylinders to cause an erection. It also removes the solution to deflate the penis.
  • Semi Rigid (Rod) implants: Two Semi Rigid (Rod) but bendable rods are placed in the erection chambers of the penis. This lets the man bend his penis into an erect or no erect position.
  • Key points about Erectile Dysfunction:

  • • Erectile Dysfunction (Sexual Dysfunction) or impotence means you can't get an erection. It can also mean you are not happy with the size or hardness of erections or how prolonged erections last.

  • • Organic reason are usually the result of an underlying medical condition affecting the blood vessels or nerves supplying the penis.

  • • There are many various types and causes of Erectile Dysfunction. Mental health problems, physical, psychological problems, certain diseases, and health situations, certain prescription medicines, and lifestyle choices have all been linked to Erectile Dysfunction.

    • Numerous prescription medications, recreational drugs, alcohol, and smoking can all factor ED.

  • • Erectile Dysfunction can be a strain on a couple, and many times the man's partner is involved in the diagnosis and treatment of Sexual Dysfunction (Impotence).

Author Bio:

 

 

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review 2017-07-06 11:46
Herz und Köpfchen
Scardust - Suzanne van Rooyen

Ich habe wenig Erfahrung mit LSBTTIQ-Literatur. Um die Gay Romance habe ich bisher einen großen Bogen gemacht, weil ich – wie ihr mittlerweile wissen dürftet – kein Fan von Liebesgeschichten bin. Ich weiß, dass sich dieses spezielle Genre eines stetigen wachsenden Publikums erfreut, mir war allerdings nicht klar, dass die Kategorisierung als Gay Romance nicht zwangsläufig bedeutet, dass das entsprechende Buch als klassischer Liebesroman betitelt werden kann. Jede Genre-Kombination ist erlaubt. Ich bin daher sehr froh, dass mir Suzanne van Rooyens Science-Fiction-Roman „Scardust“ bei Netgalley begegnete und mir die Augen öffnete.

 

Raleigh Williams will die Erde verlassen. Was hält ihn schon in Dead Rock, Texas? Eine traumatische Vergangenheit voller schlechter Erinnerungen? Nein, Raleigh ist entschlossen, Teil der Marskolonie zu werden, koste es, was es wolle. Als eines Nachts jedoch ein Meteor in der texanischen Wüste einschlägt, werden all seine Pläne auf den Kopf gestellt. Im Krater findet er einen mit Narben übersäten, unverschämt gutaussehenden Mann ohne Gedächtnis, der weder weiß, wer er ist, noch wie er den Einschlag überleben konnte oder wieso er überhaupt als Meteor auf die Erde stürzte. Genau genommen ist nicht mal sicher, ob der Fremde ein Mensch ist. Der einzige Anhaltspunkt sind die Erinnerungsfetzen, die die beiden austauschen, wann immer sie sich berühren. Raleigh erklärt sich bereit, Meteor-Mann zu helfen. Eine folgenschwere Entscheidung, denn schon bald sind ihnen krude Regierungsbeamte auf den Fersen. Auf ihrer Flucht erforschen sie gemeinsam die Erinnerungen des jeweils anderen und kommen sich dabei beständig näher. Doch je mehr Antworten sie erhalten, desto unklarer wird das Gesamtbild, bis die Grenzen von Realität und Einbildung verschwimmen.

 

Ich fand „Scardust“ toll. Mir ist selbstverständlich bewusst, dass das Buch nicht perfekt ist und einige verbesserungswürdige Aspekte enthält, wie zum Beispiel die Objektifizierung der Hauptfiguren durch die zwanghafte Darstellung ihrer körperlichen Attraktivität oder der beschämende Umgang mit dem Thema Prostitution, aber die Lektüre bereitete mir so viel Freude, dass ich darüber hinwegsehen wollte und konnte. Vielleicht sollten mir diese Stolpersteine mehr ausmachen, doch ich hatte einfach Spaß beim Lesen. Dieses Gefühl überstrahlt jegliche Kritik, die die kleine nörgelnde Stimme in meinem Kopf geltend machen möchte. Meiner Meinung nach überzeugt dieser SciFi-Roman vor allem durch die Protagonisten, die in abwechselnder Ich-Perspektive nicht nur äußerst glaubwürdig und realistisch ausgearbeitet, sondern auch schlicht und ergreifend unheimlich sympathisch sind. Raleigh ist ein traumatisierter junger Mann, der aus einer zerrütteten Familie stammt und bisher nicht viel Glück hatte. Seine sexuelle Orientierung brandmarkte ihn stets als „anders“, was in einem kleinen texanischen Kaff natürlich schwierig ist. In seiner Vergangenheit liegt so manches dunkles Geheimnis, das ihn bis heute verfolgt. Suzanne van Rooyen integrierte Raleighs Trauma hervorragend in ihre Geschichte, ohne seine Persönlichkeit schwach wirken zu lassen. Ich fand es vollkommen verständlich, dass er seinem seelischen Ballast zu entkommen versucht und dafür den radikalsten Weg wählt, der ihm einfällt: ein Leben auf dem Mars. Als ihm der Meteor-Mann begegnet, den er kurzerhand Crow tauft, geraten diese Pläne allerdings heftig ins Stolpern. Sein Entschluss, Crow zu helfen, bringt ihn und alle, die ihm nahestehen, in Gefahr. Plötzlich wird er gejagt und bedroht, ohne zu wissen, wieso. Den Mann ohne Gedächtnis umgibt ein haarsträubendes Rätsel, das ich überaus spannend fand. Ich begriff nicht, was mit Crow nicht stimmt und wollte unbedingt herausfinden, was die scheinbar nicht-menschlichen, etwas übertrieben heftigen Symptome, die er durchleidet, zu bedeuten haben. Crow ist ein extrem unterstützender, toleranter Charakter, der Raleigh trotz seiner fragwürdigen Vergangenheit nimmt, wie er ist, ohne ihn zu verurteilen, da er durch ihre geteilten Erinnerungen buchstäblich in seiner Haut steckte. Die sich rasch entwickelnden Gefühle zwischen den beiden erschienen mir daher durchaus nachvollziehbar. Sie verbindet eine sehr intime Beziehung, die sich mit jeder Berührung weiter intensiviert. Ist es da verwunderlich, dass sie sich schnell ineinander verlieben? Sie lernen sich auf einer Ebene kennen, für die andere Menschen Jahre brauchen. Es gibt zwischen ihnen keine Lügen, Schmeicheleien oder Geheimnisse, nur reine, echte Nähe, die sogar Raleighs sorgsam errichteten emotionalen Schutzwall durchbricht, weil Crow ihm all das bietet, wonach er sich insgeheim sehnt. Ich fand ihre Beziehung entzückend und bangte der niederschmetternden Auflösung, wer Crow ist, entgegen. Diese Wendung der Geschichte kann ich nur als abgefahren bezeichnen. Meine Kinnlade rauschte zu Boden. Ich sehe zwar ein paar kleinere Probleme hinsichtlich der Plausibilität dieses Erklärungsansatzes, kann aber nicht leugnen, dass mich dessen Originalität beeindruckte. Ich war wie vom Donner gerührt und hätte niemals erwartet, dass Suzanne van Rooyen mit dermaßen futuristischen Ideen aufwartet.

 

„Scardust“ ist ein Science-Fiction-Roman aus der Gay Romance voller Action und glaubhaften Emotionen. Suzanne van Rooyen bietet einige interessante Denkanstöße bezüglich der Zukunft und spricht erstaunlich viele Tabuthemen an, ohne jemals die Handlung ihrer Geschichte aus den Augen zu verlieren. Das Buch enthält zwar den einen oder anderen Mangel, doch unterm Strich war die Lektüre unterhaltsam und mitreißend, was meines Erachtens nach stets schwerer wiegt als jeder Kritikpunkt. Es wundert mich nicht, dass „Scardust“ im Rahmen der Rainbow Awards 2016 ausgezeichnet wurde. Raleighs und Crows Geschichte ist eine bezaubernde Mischung aus Herz und Köpfchen, die ich euch guten Gewissens weiterempfehlen kann.

 

Vielen Dank an den Verlag Entangled Embrace für die Bereitstellung dieses Rezensionsexemplars via Netgalley im Austausch für eine ehrliche Rezension!

Source: wortmagieblog.wordpress.com/2017/07/06/suzanne-van-rooyen-scardust
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review 2011-11-24 00:00
Prevention's Symptom Solver for Dogs and Cats: From Arfs and Arthritis to Whimpers and Worms, an Owner's Care Finder
Prevention's Symptom Solver for Dogs and Cats: From Arfs and Arthritis to Whimpers and Worms, an Owner's Care Finder - Matthew Hoffman This is a really handy reference book for cat owners. The advice is given responsibly, without being alarmist. A lot of references will tell you to rush straight to the vet at the first sign of any symptom, whereas this book explains why it may or may not be necessary, and gives you a better understanding of the broad range of circumstances that might lead to the symptoms. It also has practical ways things you can do at home to narrow the list of potential causes, and safely alleviate symptoms. The book is also suitable for international use, without a lot of references to US-specific products or treatments.
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